Dnes je neděle 15. června 2025., Svátek má Vít
Počasí dnes 27°C Skoro jasno

Startuje nová éra MS v rallye, opět bude ale honem na Loeba

9. 2. 2011 – 14:56 | Sport | red | Diskuze:

Startuje nová éra MS v rallye, opět bude ale honem na Loeba
Placeholder | zdroj: tisková zpráva

Ve Švédsku bude ve čtvrtek odstartována nová éra mistrovství světa v rallye, hlavní předsezonní otázka se ale nemění. Dokáže někdo sesadit z trůnu Francouze Sébastiana Loeba?

S rokem 2010 skončila po čtrnácti letech kategorie "nadupaných" speciálů WRC, do letošního roku musí automobilky nasadit podle reglementu Mezinárodní automobilové federace nové vozy.

I ty budou mít označení WRC, ale budou menší a méně výkonné. Alespoň to tak plánovali funkcionáři. Zda se tak opravdu stane, se uvidí v příštích měsících. Původně měly být nové speciály také výrazně levnější a měly přilákat do MS další výrobce vedle Citroënu a Fordu, což se příliš nepovedlo. Například na Švédské rallye nikdo další v hlavní kategorii startovat nebude, v průběhu sezony by měl přibýt tovární tým Mini.

Změnit by se nemělo ani rozložení sil. Hlavním favoritem sezony je opět sedminásobný šampion Loeb, jenž kraluje nepřetržitě od roku 2004. Sesadit z trůnu se ho bude snažit zejména dvojice Finů ve službách Fordu Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latvala.

Nová auta i pravidla

"Samozřejmě, že chci vyhrát poosmé. Bylo by obtížné hledat jiný cíl. Doufám, že mistrovský titul mohu obhájit. Vůbec nechci měnit svou strategii. Tento rok s novými předpisy bude ale plný neznámých," uvedl Loeb před startem sezony. Sejně jako jeho týmový kolega Sébastien Ogier bude nově usedat do vozu Citröen DS3 WRC, ve kterém se budou snažit navázat na úspěchy modelů Xsara a C4.

Hirvonen s Latvalou věří, že jim nové podmínky pomohou smazat odstup za Loebem. "Máme nové auto, nová pravidla a nový pohled na sport. Už se nemůžu dočkat, až ve Švédsku začneme závodit. I v průběhu sezony se budeme stále učit s novým autem jezdit a ovládat ho. Je to velká výzva, ale i velká legrace," řekl Hirvonen, který byl v minulých letech za Loebem dvakrát druhý a dvakrát třetí. Na titul stále čeká.

Začátek bude ve Švédsku

Šampionát startuje na zasněžených tratích ve Švédsku. Elitní piloti vědí, že výsledek na severu Evropy nemusí z celkového pohledu nic znamenat. "Nejčastějším povrchem v mistrovství je šotolina. Na té se bude rozhodovat. Při testování jsem se právě na šotolině cítil jako doma, ne na sněhu," podotkl Loeb, který ve Švédsku v roce 2004 vyhrál. Jinému neskandinávskému jezdci se to nepovedlo.

Švédskou rallye zahájí úvodní divácká rychlostní zkouška, za kterou nejrychlejší trojice získá bonusové body do MS. Od pátku do neděle čeká na posádky dalších 21 měřených testů, jeden z nich se v pátek uskuteční na norské půdě.

V šampionátu by letos měli pravidelně startovat tři čeští jezdci. O body do kategorie S-WRC bude bojovat Martin Prokop, do seriálu produkčních vozů je přihlášen Martin Semerád a šesti soutěží by se měl zúčastnit i Jan Černý, který uspěl v projektu Pirelli Star Driver a představí se v takzvané WRC Akademii s vozem Ford Fiesta R2. Prokop a Semerád pojedou už ve Švédsku.

Zdroje:

Předchozí článek

Šnajdr navrhl, aby děti nebyly plošně očkovány proti TBC

Následující článek

Armáda nabízí Hegerovi chirurgy, sanitky i letadla

Nejnovější články