Truckový tým Buggyra má v ME vysoké cíle, pojede jen Vršecký
19. 5. 2010 – 13:26 | Sport | red | Diskuze:

Obhajobu individuálního i týmového titulu mistra Evropy bude mít jako hlavní cíle i v novém ročníku šampionátu tahačů roudnický tým Buggyra.
Nová sezona však bude v mnohem výjimečná - technická omezení přinesly velké změny a poprvé také bude závodit pouze s jedním vozem. I proto pilot David Vršecký nehovoří pouze o třetím titulu za sebou, ale za úspěch bude považovat i stupně vítězů v konečném pořadí.
"Titul by bylo něco úžasného, ale je tam letos mnoho zásadních změn, největších, co já pamatuji," prohlásil na dnešní tiskové konferenci Vršecký. "Nevíme, kde se budeme pohybovat, bylo by skvělé, kdyby to bylo na bednu. Ale musíme si uvědomit, že vlastně startujeme z nuly," uvedl.
Ještě loni se bil pozdější mistr Evropy David Vršecký se svým kolegou Markusem Bössigerem, ale ten se s týmem na prodloužení kontraktu nedomluvil. Poprvé tak Vršecký bude jezdit sám, z týmu navíc odešel i technický ředitel Mario Kress. Jeho role konstruktérů nových vozů vedení týmů rozdělilo mezi Vršeckého a hlavního inženýra Robina Dolejše.
"I letos probíhala jednání s různými jezdci, ale momentálně se nenašel nikdo, kdo by všechna naše kritéria splňoval," řekl manažer týmu Jan Kalivoda. Vršecký v tom nevidí problém. "Vždy jsem bojoval za sebe, i když jsme byli z jednoho týmu. Chybět budou pouze data z druhého auta, ale můžeme se alespoň koncentrovat na jeden vůz a vytěžit z toho maximum," řekl pilot.
Ještě v březnu panovalo v týmu napětí, jak se při této kumulaci změn podaří znovu připravit závodní vůz, který by bojoval o špici. Definitivní odpověď na to, jak se to povedlo, dá až první závod šampionátu, který se pojede o nejbližším víkendu v italském Misanu. Vedení týmu ale uspokojila nejtěžší možná zkouška, kterou tým absolvoval před měsícem při úspěšném ataku tří světových rekordů na závodní dráze Lausitzring poblíž Drážďan.
"Rekordní zápisy jsou skvělé, ale ještě lepší je, že jsme rekordy odjeli na voze připraveném pro šampionát. Nedokážu si představit lepší zkoušku," liboval si Vršecký. Tým totiž nepřipravil na pokusy jako dříve upravený speciál, ale jezdilo se s vozem, jenž vyrazí do Misana.
Největší změnou je motor bez dvoustupňového přeplňování, nová pravidla platí i pro pneumatiky. Kvalifikace bude rozdělena do dvou částí, do druhé postoupí nejlepších deset jezdců, kteří budou o místo na startu bojovat od nuly. "Změna bude zajímavá, budou se šetřit síly, auto a pneumatiky do druhé části," povídal Vršecký.
Díky vynuceným technickým změnám není před startem nového ročníku zcela jasné, které vozy se s novinkami nejlépe vyrovnaly. Na špici se bude chtít udržet Antonio Albacete na voze MAN, hodně vysoké cíle budou mít také renaulty, které vytvořily zcela nový závodní tým. V jeho čele bude stát právě Kress, jako jezdci budou působit další "zběh" od Buggyry Bössiger, s nímž bude další zkušený pilot Markus Östreich.
Český pilot František Vojtíšek se s vedením Renaultu na pokračování své kariéry nedomluvil a letošní sezónu vynechává. Do seriálu se naopak vrací další český jezdec Adam Lacko, jenž bude závodit znovu v týmu Egona Allgäuera, v němž bude jeho kolegou Rus Alexander Lvov.
Z programu letošního seriálu vypadla oblíbená Barcelona, vedle Misana se pojede ještě na sedmi dalších místech. Možná ale, že nakonec bude ještě o jeden závod více. Pokud se podaří schválit nově vybudovaný areál v ruském Smolensku, může se program rozšířit o jeden závod, který by se jel 8. srpna.