Čelní sklo místo svatozáře? Red Bull představil vlastní verzi ochrany kokpitu

Vedení týmu Red Bull během prvního volného tréninku na Velkou cenu Rusku představilo vlastní systém ochrany kokpitu, tzv. aeroscreen. Jedná se o alternativu k ochrannému oblouku, který během předsezonních testů vyzkoušelo Ferrari.
„Šlo nám hlavně o to, abychom našli řešení, které je pro formuli 1 vhodnější než to, které jsme viděli předtím. Vždycky se najde někdo, kdo řekne, že formule 1 by měla být o otevřených kokpitech. Podle mě je však nutné, aby FIA zavedla nějakou ochranu. Naše řešení je estetičtější a neomezuje výhled z monopostu,“ nechal se slyšet šéf Red Bullu Christian Horner.
S průhledným čelním sklem, které je údajně schopné odrazit jakýkoliv letící předmět, absolvoval Daniel Ricciardo jen jedno kolo, protože novinka vzhledem k nevhodné současné konstrukci monopostu výrazně omezuje chlazení pohonné jednotky. Tým následně zveřejnil video z úspěšných bezpečnostních testů.
„Výhled byl v pořádku. Sice bylo zvláštní mít před sebou takovouto konstrukci, ale po chvíli jsem si na to zvykl. Musím konstatovat, že všechno, co jsem měl vidět, jsem viděl. To platí i o referenčních bodech na trati. Vypadá to pozitivně,“ popsal jízdu s čelním sklem Ricciardo.
Pro příští sezonu jsou tak nyní ve hře dvě alternativy ochrany kokpitu. Nutno říct, že ačkoliv novinka Red Bullu působí o poznání estetičtějším dojmem, než svatozář Ferrari, bezpečnostní testy odhalily její možný nedostatek. Na videu je totiž zřetelně vidět, že v okamžiku, kdy byla na sklo vystřelena pneumatika, se tato dotkla přilby a zanechala na ní stopu.