V Le Mans opět kralovalo Audi, Charouz ve své třídě páty
12. 6. 2011 – 15:58 | Sport | Danica Klein | Diskuze:

Slavný automobilový závod 24 hodin Le Mans vyhrál stejně jako loni tým Audi, přestože během víkendu přišel při haváriích o dva své vozy.
Zbylý prototyp dovezlo na prvním místě do cíle trio Švýcar Marcel Fässler, Němec André Lotterer a Francouz Benoit Tréluyer. Po 355 kolech porazili posádku Peugeotu s bývalými jezdci formule 1 Francouzem Sébastienem Bourdaisem a Portugalcem Pedrem Lamym pouze o 13,854 sekundy.
V absolútním pořadí čtrnáctý
Jediný český účastník závodu Jan Charouz obsadil s kolegy z týmu OAK Racing s vozem Pescarolo-Judd BMW pátou pozici ve třídě LMP2, v níž byl loni druhý. V absolutním pořadí skončil čtrnáctý.
Audi ovládlo proslulý podnik celkově podesáté a v historickém pořadí se osamostatnilo na druhém místě, o které se dosud dělilo s Ferrari. V čele je s 16 triumfy Porsche.
Pro německou automobilku se přitom závod nevyvíjel ideálně.
Ošklivá nehoda
Krátce po sobotním startu ošklivě havaroval dvojnásobný vítěz 24 hodin Le Mans Skot Allan McNish, jenž ve snaze předjet pomalejší ferrari rozbil vůz o bariéru, která ho zastavila těsně před stojícími fotografy a traťovými komisaři.
Zhruba hodinu před sobotní půlnocí pak skončil 79. ročník pro obhájce prvenství. Němec Mike Rockenfeller s prototypem Audi havaroval v osmé hodině závodu na rovince v rychlosti kolem 300 km/h po kolizi rovněž s ferrari a svůj stroj při nárazu do ochranné bariéry zcela zničil.
Ze zdemolovaného vozu vystoupil sedmadvacetiletý jezdec po svých a byl převezen do nemocnice. Podrobnosti o jeho zdravotním stavu nejsou známy. Rockenfeller, jenž obhajoval vítězství v posádce s krajanem Timem Bernhardem a Francouzem Romainem Dumasem, jel před nehodou na druhém místě celkového pořadí.
Ve volném tempu
Právě nehoda německého jezdce způsobila, že Charouz, který usedl do vozu po desáté hodině večer, si za tmy moc nezazávodil. Po Rockenfellerově nehodě český pilot dvě hodiny kroužil ve volném tempu za safety car (zpomalovací vůz).
"Na safety car mám letos opravdu štěstí. Myslím si, že jsem toho za ním odjel více než v ostrém tempu," uvedl Charouz na svém webu.
zdroj:
tisková zpráva
"Navíc když se člověk plně nesoustředí na výkon a stále ucucává pití, potřebuje pak na záchod. Z tohoto pohledu si to moc neužívám. K tomu nám odešel elektronický pomocník při řazení, a tak při každém přeřazení musím ubírat plyn a vymačkávat spojku," dodal.