Brabec: Petra Kvitová má velkou šanci znásobit příjmy z reklamy

- Tenis autor: red

Tenistka Petra Kvitová má podle prezidenta Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Pavla Brabce díky vítězství ve Wimbledonu velkou šanci znásobit příjmy z reklamních aktivit, hodně záležet však bude i na schopnostech jejích manažerů.

Výrazný nárůst zájmu firem o spolupráci s Kvitovou na poli marketingu hned po wimbledonském triumfu potvrzuje manažer tenistky Miroslav Černošek.

"Zdá se, že její osobní příběh děvčete, které svými schopnostmi a podporou rodinného zázemí dosáhlo tenisového Olympu, je nosný. Její 'obyčejnost' a sympatická ženskost, která není soustružená 'krásou' Marie Šarapapovové, přitahuje, podobně jako její rozpaky a emoce," řekl  Brabec.

Obrovský potenciál

Podle Černoška se marketingová hodnota Kvitové po jejím vítězství ve Wimbledonu zvýšila o řád a pohybuje se v osmimístných číslech. "Firmy se snaží o Petru bojovat a každý den mám několik telefonů. Wimbledon je ikonou tenisu a na rozdíl od jiných sportů, v kterých vynikají české sportovkyně, je globální s řadou úspěšných firem," řekl Černošek.

Brabec míní, že obchodní potenciál Kvitové nebude vzhledem k velikosti tuzemského trhu zřejmě vyšší, než jak jej odhaduje Černošek. "Důležité však není kolik (příjmů z reklamy) hned, ale kolik a jak dlouho," uvedl Brabec, podle kterého v evropském a světovém kontextu je marketingová hodnota Kvitové ještě o řád výše. "Do Petry je však potřebné investovat. Nejen práci a schopnosti, ale i peníze. A musí mít také píli a sportovní štěstí vyhrávat," podotkl Brabec.

Brabec zároveň upozornil, že obchodní potenciál každého sportovce je velmi závislý na schopnosti jeho manažera a týmu, přičemž mezi rozhodující faktory patří také správně zvolená cílová skupina využití, schopnost PR prezentace, dobrá práce s médii a podávání kvalitních sportovních výkonů.

"Naprosto zásadní je její mediální obraz, nikoli skutečnost. Co například víme o fenomenálním Useinu Boldovi? Je to příběh chlapce z chudé africké rodiny, který podává fenomenální výkony a má sympatické vystupování, které je ale velmi promyšlené jeho poradci a patřičně medializované," uvedl Brabec.

Kvitová tváří ČEZu

Kvitová má kontrakt s firmou Nike, který se ale již během US Open změní ve prospěch hráčky, jež letos vyhrála s Wimbledonem čtyři tituly, je sedmá v žebříčku a mnozí předpovídají, že by se mohla stát jedničkou. Dále má v portfoliu dodavatele raket Wilson, výrobce hodinek Ulysse Nardin nebo oděvní společnost Steilmann.

Už v Londýně se Černošek setkal s generálním ředitelem energetické společnosti ČEZ Martinem Romanem a dohodl se na smlouvě pro Kvitovou. "Stane se tváří jednoho jejich produktu. Je vidět, že i silné české firmy vnímají její potenciál," řekl Černošek s tím, že bylo pozitivní, že Kvitová vyhrála suverénně a nabízí krásný úsměv.

Příští rok má Kvitová ještě větší šanci se zviditelnit než při letošním Wimbledonu. Na trávu do All England Clubu přijede obhajovat titul a tři týdny poté se na stejném místě uskuteční olympijský tenisový turnaj.

Tagy: reklama Kvitová

Zdroje: ČTK