Bývalý šampion Macháček Dakar opět nedokončí, zastavily jej technické problémy

- Auto-moto autor: Redakce Sport.Tiscali.cz

V kategorii čtyřkolek dokázal Josef Macháček slavnou rallye pětkrát vyhrát, po přesednutí do buggyny však zatím nedokázal závod dokončit. A nezmění se to ani letos. Jeho buggynu Optimus v šesté etapě zastavily technické problémy. Macháček s navigátorem Martinem Plechatým se tak stali druhou českou posádkou, která na Rallye Dakar předčasně skončila. 

Josef Macháček na čtyřkolce Yamaha během Rallye Dakar 2011

Josef Macháček na čtyřkolce Yamaha během Rallye Dakar 2011,zdroj: Profimedia.cz

"Jako se někomu nepodaří vylézt na Mount Everest, tak mně se asi nepodaří dojet Dakar s buginou," uvedl devětapadesátiletý jezdec týmu Barth racing na sociální síti. Před odstoupením, které údajně zavinila porucha převodovky, byl Macháček na průběžném 45. místě.

Macháček nedorazí do cíle Dakaru popáté za sebou, podruhé za volantem buggyny. Poté, co slavnou soutěž v roce 2009 naposledy vyhrál, se mu v Jižní Americe přestalo dařit. Zastavily jej zdravotní problémy, potíže s technikou i spory s organizátory o správnosti konstrukce čtyřkolky.

O den dříve z rallye definitivně odstoupil Aleš Loprais s kamionem Iveco.

Nejlepší českou posádkou zůstává tým Martina Kolomého, jemuž patří průběžně šesté místo mezi kamiony. I on si ale v pátek prožil perné chvilky. Dvakrát totiž v průběhu etapy chyboval a po jejím skončení musel do místní nemocnice kvůli zánětu na ušním boltci.

"Ráno jsem pomalu ani nenasadil helmu, takže jsem si musel vytrhnout interkom a měl ho jen mono. Místní odborníci, a že se jich na tu operaci sjelo, mi to vyřízli a můžu jet zase stereo," uvedl pilot týmu Tatra Buggyra.

Kolomý obsadil v etapě sedmé místo se ztrátou tří minut na nového lídra průběžného pořadí Hanse Staceyho. V cíli si však uvědomoval, že to mohlo dopadnout mnohem hůře. Dvě chyby jej mrzely.

"První byla, že jsem si dostatečně nenafoukl motor, abych mohl vyjet z jednoho průjezdu ze zatáčky, a vlítli jsme do řečiště. Myslel jsem si, že jdeme na bok. Druhou krizovku jsme měli, když mi Kilda hlásil, že za 200 metrů bude řečiště, a já zvednul hlavu a bylo přímo před námi. Dali jsme takovou ránu jak ve 2011, naštěstí dnešní Tatra je na takové úrovni, že jsme tu a ne ve vrtulníku na cestě do nemocnice jako tenkrát," uvedl Kolomý, jenž si tehdy poranil páteř.

Další nehodu měl Martin Prokop. V závěru čtvrté etapy převrátil toyotu na střechu, tentokrát skončil na boku. "Na dvoustém kilometru jsem udělal chybu, byl jsem maličko dlouhý na brzdy a na odbočce na most jsem místo toho, abych to pustil rovně a skočil do řeky, tak jsem bojoval a chtěl jsem tu zatáčku vytočit. Bohužel mi spadlo jedno zadní kolo mimo cestu a už se to nedalo zachránit," uvedl Prokop.

Posádka se snažila postavit vůz zpátky na kola, ale dlouho se jí to nedařilo. "Byli tam sice dva vojáci a pak jich přišlo víc, ale rukama to nešlo, takže mi bylo jasné, že musím zastavit nějaké auto a poprosit o pomoc, což se naštěstí podařilo relativně rychle. Jedna Toyota z našeho týmu zastavila a pomohla mi zpátky na kola, takže to dopadlo dobře. Ale musím říct, že jsme si to zase docela zkomplikovali. Je vidět, že Dakar začíná být víc a víc těžký," uznal český jezdec.

Tagy: Rallye Dakar

Zdroje: ČTK