Od rozklíženého týmu fotbalistů Francie se odvracejí sponzoři
22. 6. 2010 – 11:43 | Sport | red | Diskuze:
Po vnitřních rozbrojích uvnitř francouzské fotbalové reprezentace se od ní začínají odvracet její sponzoři. Finanční společnost Crédit Agricole, řetězec rychlého občerstvení Quick a firma Procter and Gamble dnes oznámily, že přestanou vysílat reklamní spoty spojené s národním týmem. Zatím není jisté, jestli firmy reprezentaci přestanou podporovat úplně.
Crédit Agricole použila francouzské reprezentanty do jedné z kampaní na propagaci pojišťovacích služeb, která však bude podle tiskové mluvčí společnosti v pátek ukončena. Firma Quick už během víkendu rozhodla o stažení reklamy, v níž je hlavní postavou útočník Nicolas Anelka.
Ke stejnému kroku sáhl Procter and Gamble, který angažoval Anelku do šotu na lupínky Pringles. "Ta kampaň stála na tom, že fotbal přináší radost, což za těchto okolností už není pravda," uvedla společnost.
Anelku v sobotu vedení reprezentace vyřadilo z týmu kvůli tomu, že při čtvrtečním utkání s Mexikem vulgárně napadl trenéra Raymonda Domenecha. V neděli pak celé mužstvo bojkotovalo trénink, aby vyjádřilo Anelkovi podporu. Francie je po dvou zápasech na pokraji vyřazení z turnaje.
Další z hlavních partnerů francouzské reprezentace GDF Suez chce situaci teprve vyhodnotit. "Po mistrovství světa určitě budeme o naší spolupráci debatovat. Je ale třeba vědět, že ze 100 eur, které dáme federaci, jde 70 eur na amatérský fotbal," uvedla řekla mluvčí agentuře Reuters.
Adidas, který francouzský tým obléká, žádné kroky neplánuje. "Jsme zděšeni a zarmouceni," uvedla firma, jejíž smlouva s federací letos končí. Příští rok ji vystřídá Nike, jejíž zástupci se k aféře kolem francouzského týmu zatím nevyjádřili.
Francouzští fotbalisté podle Reuters k dnešnímu tréninku vyběhli v oblečení bez reklam, což je u reprezentačních výběrů nezvyklé.