Red Bull má na prahu nové sezony nečekaný problém: Příliš těžký vůz

- Auto-moto autor: Tereza Polaczyková

Hlavním cílem Red Bullu při konstrukci nového monopostu pro letošní sezonu bylo stáhnout výkonnostní náskok Mercedesu a Ferrari. Těžko říct, nakolik se inženýrům rakouské stáje podařilo splnit tento cíl, jisté však je, že Red Bull RB12 je o poznání těžší než vozy konkurence. Oba jezdci tak dostali od vedení týmu doporučení, aby do 20. března, kdy bude v Melbourne odstartována Velká cena Austrálie, zhubli. 

Daniel Ricciardo během představení nového vozu Red Bullu

Daniel Ricciardo během představení nového vozu Red Bullu,zdroj: Profimedia.cz

Důraz na nízkou váhu jezdce začal být ve formuli 1 kladen v roce 2014, kdy byly osmiválcové motory nahrazeny podstatně těžšími hybridními šestiválci. Někteří piloti se proto uchýlili k drastickým dietám, jež vedly k jejich častým kolapsům. Nejextrémnějším případem byl Mexičan Esteban Gutiérezz, jenž při výšce 183 cm vážil pouhých 55 kilogramů.

Právě kvůli obavám o zdraví jezdců navýšila FIA v následujícím roce minimální hmotnost vozu i s jezdcem o deset kilogramů na současných 702 kilogramů, nyní se však zdá, že inženýři Red Bullu ve snaze stáhnout výkonnostní náskok Mercedesu a Ferrari postavili o poznání těžší vůz, než by bylo žádoucí.

Podle odhadů jednotlivých týmů znamená pět kilo ztrátu 0,2 sekundy na kolo. Daniel Ricciardo, jenž se svými 178 centimetry patří k nejvyšším jezdcům současného startovního pole, tak dostal od Red Bullu doporučení zhubnout: „Zatím jsem shodil něco málo přes tři kilogramy, ale potřebuji ještě další dva,“ citovala šestadvacetiletého jezdce agentura Reuters.

„Vždy je to o týmu a o tom, jak těžké auto postaví. My jsme na hraně. Pokud se dokážu dostat na váhu 67 kilogramů a stále budu zdravý, nemám s tím problém. Pomalu se ale začínám přibližovat svému minimu,“ dodal věčně usměvavý Australan. Ricciardův týmový kolega Daniil Kvjat následně žertem prohlásil, že sám zhubl 25 kilo. 

Tagy: red bull Formule 1

Zdroje: Vlastní,motorsport.com