Když jsou jezdci na obtíž: Robozávody dostaly vizuální podobu
V dnešní přetechnizované době se ze závodních jezdců stávají spíše pasažéři, jejichž možnosti jak ovlivnit dění na trati se stále zmenšují. Koncept Robozávodů, které mají fungovat jako doprovodný program k mistrovství světa ve formuli E, už s touto 'přebytečnou složkou' nepočítá vůbec.
Vedení Formule E zveřejnilo před pár dny první náčrty závodního prototypu. Vozy poháněné elektrickou energií by od příštího roku měly dostat svůj vlastní světový šampionát.
Nová série bude zahrnovat deset týmů a dvacet soutěžních strojů. Závody potrvají zhruba hodinu a budou sloužit jako zpestření víkendových ePrix Formule E. O vítězi budou rozhodovat výpočetní algoritmy a technologie pracující s prvkem umělé inteligence.
„Žijeme v době, kdy oddělené světy automobilů a umělé inteligence začínají splývat v jeden kompaktní celek. Jsem nesmírně rád, že mohu být součástí tohoto fascinujícího procesu, který v sobě spojuje všechny mé vášně – motorismus, design a pokročilé technologie,“ libuje si Dan Simon, hlavní designér závodního prototypu.
„Mým cílem bylo vytvořit vůz, který naplno využije onu neobvyklou výhodu, že při jeho návrhu nemusíme počítat s jezdcem, a zároveň nebude ochuzen o oku lahodící zevnějšek,“ dodal Simon.
Kurzy
Finance
Kurzovní lístek: 23.11.2024 Exchange s.r.o.
EUR | 25,230 | 25,310 |
USD | 24,240 | 24,360 |